Massage

Banos på häst

Idag har vi ridit. Jag hade ju redan ont i rumpan från igår, men nu kan jag inte ens gå utan att det känns. Dock så var det jätteroligt! Fint väder och bra hästar och guiden, och utsikten! Undrar om jag kommer kunna ta mig upp ur sängen imorn.

Det går inte att ladda upp några bilder härifrån, det kommer nog ta typ en timme i så fall, och det orkar jag inte med. Det går bättre på facebook så ni får se en då och då där istället. Och så får ni se alla bilder när vi kommer hem sen, om ni orkar ;) Vi ska rensa lite bland dom i alla fall, det lovar jag. För just nu har vi sjukt mycket bilder, och så har det bara gått en vecka. Galet.

Tjohej!

Banos

Ibland försöker man blogga, och så går det sådär, eller rent ut sagt dåligt. För när man har skrivit färdigt och bara ska ladda upp lite bilder så slutar internetet att fungera, och så blir det inget inlägg!

Vi har hunnit vara i Otavalo och på deras marknad. Det blev lite fina grejer, och vi hittade en bra restaurang. Jag har på något sätt blivit den som bestämmer var vi ska äta i vår lilla grupp, för det blir nästan alltid bra. Knäppt. Jag är helt sjukt social också, ni vet ju hur jag brukar vara, tyst som en mus med nya människor. Men här pratar jag lika mycket som alla andra!

Nu är vi i alla fall i Banos. Vi kom hit igår efter att ha åkt buss i åtta, nio timmar. Busslunch på vägen, och en så fin utsikt när man kissar (bakom ett hus) har jag då aldrig haft! Det blev typ potatissallad med avokado och tomater och lite så, men korv. Matlaget var tvungen att "skala" korven för de var inplastade en och en. :)

Det är så himla fin utsikt överallt. Jättesvårt att beskriva, men vi fotar, så det kanske kan ge en liten uppfattning ändå, även fast kameran aldrig kan göra utsikten rättvis. Berg och dalar, vattenfall. Ett ställe vi åkte förbi hade dom växthus och några åkrar upp på berget, jättesluttande. Om man ställde en traktor där så skulle det nog ramla ner!

Inatt sov vi första natten i bussen, väldigt obekvämt men jag tror jag kommer vänja mig. Jag får i alla fall sova bredvid Johan (tror ingen kommer vilja krypa ner bredvid någon av oss, för ingen ville dela ett trebäddsrum i Otavalo med oss). Jag sover liksom böjd i vanliga fall, men nu måste jag ligga spikrak.

Idag har vi cyklat! Vi blev skjutsade en bit bort från stan och upp på ett berg. Och sen cyklade vi nerför och uppför några backar vid kanten av berget. Jag vågade inte cyklat för långt till höger för då hade jag nog cyklat av vägen och ramlat ner. Jätteläskigt. Jag skulle inte göra om det, det var jättejobbigt också. Men Johan tog hand om mig <3 Jag kollade mer på vägen än på utsikten, men den var hejdundrande fin! Dom gånger jag vågade kolla i alla fall. Enligt guiderna som cyklade med oss var det 23 kilometer, och jag orkade cykla hela vägen! Imorn ska vi rida i två timmar. Jag har redan blåmärken på rumpan (känns det som) så vi får se hur det går. Planen är i alla fall att rida och sen duscha och lämna in alla kläder på tvätt, för det är lite osäkert om vi tål hästarna.

:) Jag publicerar det här inlägget först, så får vi se om det går med några bilder efteråt (tveksamt). Ni märker.
Puss och kram!

Bildeeer!

Slappdag

Idag har vi inte gjort någonting direkt. Klockan är visserligen bara tolv men vi är rätt trötta. Det ligger ett museum typ tre minuter härifrån som vi tog oss en sväng på. Lite skulpturer och guld, inte så mycket att ha men då har vi gjort det :) Egentligen tänkte vi ta linbanan uppför berget som ligger här, men det är jättemolnigt (det har regnat lite också) så vi skulle nog inte se något ändå, det skulle bara bli så att vi mår dåligt över höjden tror jag. Nästan alla andra åkte nog dit dock, får se vad dom har att säga om saken.

Vi gick också och köpte lite proviant (nötter, frukt och vatten.) Vi köpte jättesmå bananer som smakar som koncentrerad banan lite, liite som skumbananer. Och mandariner och gröna mandariner (jättesaftiga och goda!).

Jag tror att vi kommer gå till KFC och äta lunch också, jag orkar inte gå omkring i en evighet för att hitta någonstans att äta, det tar vi ikväll. Man vet ju inte riktigt var man vågar äta någonstans, magsjuka vill vi ju inte bli. Igårkväll åt vi på Red hot chili peppers. Tacos typ. Det funkade :) Regnade när vi skulle gå hem dock :/ Mindre skönt. Och så är det så kallt, men vi ska nog till varmare ställen om typ en vecka.

Jag tror att vi är 48 personer som är med på resan. Vi har hamnat i bussen Trisse, den är två meter längre än den andra, och därför är det tre personer mer i den bussen. När vi skulle skriva upp oss på listan var det typ en plats kvar i Pelle och fyra i Trisse så det var inte så svårt att välja. Jag tror att det kommer bli bra det här! Känns som att den andra bussen kommer bli Partybussen, så det är nog skönt att vi inte är med där.

Jag ska försöka lägga upp lite bilder nu, i nästa inlägg, det blir nog lättare så. Får se om det går. Jag sitter nämligen vid Johans dator nu och det är här i alla bilder finns. Tjiao!

Quito

I Quito, p`a hotellet. Idag har vi g`tt omkring j´ttemycket (forlat om jag rakar skriva utan aao med prickar istallet, det gar fortare sa). Internetet har pa hotellet kranglar massor, sa jag lanade deras dator for 1 dollar i en halvtimme, ratt vart. Vi har sett gamla stan. Massa fina hus och sa rakade dom ha nagan slags karnevalstag dar. Dom kastade godis omkring sig, och alla som bor har blev lite som galna och ville ha allt. Fast det verkade som att godisgivarna ville att vi skulle fa ocks`. Vi at lunch (Soppa och ris med kott, och en kaka och juice) (Inte sa gatt) for 3,5 dollar var idag. Skont med lite tid for oss sjalva.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva.. det ar svart det har.

Har i Quito ruvar bergen over staden, valdigt haftigt att se nar man gar ut. Staden ar konstigt uppbyggd i ovrigt ocksa. Massor med backar, upp och ner, hit och dit. Bilvagarna ar ofattbara. Dom gar ocksa upp och ner, fram och tillbaka, over varandra och sa. Jattesvart att forklara.

Det har med att vanda dygnet pa en dag gick sadar. Johan har varit vaken sen 4 imorse, vi har vaknat massor med ganger inatt bada tva (Antagligen pa grund av hojdskillnaden, men yrseln borjar ga over nu). Da var den i alla fall 10 pa morgonen svensk tid. Sa ni ligger 6 timmar fore oss for tillfallet.

Flygresan var jattejobbig ocksa, 15 timmar i luften. Vi gick upp 0315 i tisdags morse och var inkvarterade och klara har pa hotellet klockan 22 ungef´r svensk tid. Da var den bara 16 har, sa vi holl oss vakna en liten stund till. Gick till narmaste stallet och `t (Donken) och gick och la oss.

Har varit galet kissnñdig dom forsta dagarna ocksa. Undrar om det med beror pa hojden.

Vi borjar inte bo i bussarna forran om nagra dagar heller, skont att fa lite tid att vanja sig pa hotell tycker jag. Johan och jag behover inte dela rum med nagan annan heller.

Nagan bild far ni inte, for alla ligger i Johans dator och jag sitter ju vid en lanad. Dock sa har det fotats ratt mycket for att bara ha gatt en dag.

Vi mar hursomhelst valdigt bra, det har trots allt bara gatt en dag har. Vi ar trotta men det gar nog over.

Det finns flera Piaor har ocks`, knappt. Det ´r ju jag som ar Pia!
Hejhopp!

Jumbostay

Då var vi på gång! Ligger just nu i sängen påhotellet, jumbostay, det i ett flygplan vet ni, och äter choklad och dricker vatten. Johan packar om sin väska lite. Vi ska gå upp 0320 för att hinna med lite frukost innan transferbussen till arlanda hår 0400, för att träffa alla 0430. Vi har redan träffat tre personer här på hotellet, och fick höra att vi blir 58 personer totalt, i två bussar. Tydligen ska bussarnavara större än den jag åkte i Afrika med. Annars skulle vi väl inte få plats allihop. Så om några få timmar är vi i luften! Jag har varit jättenervös innan men just nu känner jag mig rätt lugn. Kommer dock sakna alla här hemma, men vi kommer förhoppningsvis ha galet kul i Sydamerika. Får se när jag bloggar igen. På återseende
!

kläder

Jag börjar så smått få lite panik. Om en vecka sitter vi på bussen på väg till stockholm. En halv natt på hotell och sen flyger vi! Jag har lagt fram alla kläder jag tänkte att jag skulle ta med mig, det känns lagommycket och som att jag kommer använda allt, men hur det ska gå ner i väskan tillsammans med min gigantiska sovsäck och allt annat är en bra fråga. Kanske får tänka om lite..

Kanske också får tänka om lite på handbagaget. Jag har en ganska liten väska, men jag får ta 10 kilo. Så ddt kanske behövs en större väska om jag ska få med mig allt.

Det bra är väl att jag packar sånt som jag inte måååste ha med mig hem igen, så jag får inte samma problem att packa på hemvägen, så jag kan köpa saker om jag vill och då blirju det prioriterat. Sovsäcken vill jag ju dock ha med mig hem igen.

Jag har ju i alla fall mi n packlista att luta mig tillbaka på, och så fort johan kommer hem frånjobbet ska han få kolla igenom mina kläder med ett kritiskt öga, så kaaaanske jag plockarbort något.

Djoff och Nomnom hälsar!

ojoj

Ojoj, nu var det visst ett tag sen jag skrev igen. Vi har vaccinerat oss Och köpt sjukt mycket grejer på apoteket (typ resorb, handsprit, ipren osv). Allt som är bra att ha med på resan. idag har vi också börjat lägga fram lite grejer i hallen, börjat packa lite med andra ord. Det är ju nästan bara två veckor kvar! Helt sjukt.

Just nu lördagsmyser vi bara. Äter chokladmousse och kollar på The big bang theory.

Jag tror att jag har problem med att blogga om mitt liv, vill inte riktigt lägga ut allt på internet. Men om två veckor åker vi, och då kommer jag blogga om resan, det blir bättre! (Hoppas jag)