Att åka i en drive-in

Det är en enkel sak som så många människor verkligen inte kan. (Beröm till de som vet hur man gör, och det är ju en del det också).

Gör såhär:

1. Du åker med bilen mot resturangen och stannar när du ser en massa skyltar med mat på, möjligtvis är det målat på vägen (både riktning och var du ska stanna), och det finns en stolpe som du ska prata med.

2. a) En röst säger "Hej och välkommen till *resturangensnamn*, det går bra att beställa."
b) En röst säger "Hej och välkommen till *resturangensnamn*, jag ska strax ta din beställning."

3. a) Du beställer (för du har redan bestämt vad du ska ha för något, drive-inner är för att det ska gå fort (tror jag), inte för att få all mat förklarad, (om du går in i resturangen finns matförslagen på fler skyltar), du beställer även allt du vill ha, även kaffe! (Om ni är flera personer i bilen som ska betala var för sig, säg till innan ni beställer!)
b) Du väntar snällt tills du får beställa. (se 3a)

4. Du har beställt klart. Vänta tills rösten säger att det går bra att åka fram. Personen i andra änden kan ha någon följdfråga, åk inte förren det är okej.

5. Medan du väntar i kön, plocka fram pengarna så går det mycket snabbare.

6. Du betalar, får maten.

7. Åk iväg direkt så att nästa bil kan få hjälp. Dela alltså inte ut maten till övriga passagerare innan du har åkt en liten bit, du är nämligen ivägen för andra bakom dig.

Big nono;s:
- Gå inte genom en drive-in, speciellt när du är full. Du kommer inte gå någon hjälp, bara bli irriterad och irritera personalen, inte snällt.
- Släng inte upp sedlarna till personen som ska ha dem, du sitter i en bil och märker inte om det blåser (vilket det ofta gör)



Om du följer ovan skrivna, så förgyller du någons arbetsdag!

Men jag medger att det finns många undantag och det här är bara min nuvarande syn på det hela, vem vet vad jag tycker imorgon? Och vem vet hur andra resturanger vill ha det? Inte jag i alla fall (:

Ha en bra dag :)

Kommentarer
Postat av: Bo

Hahaha, verkar ju jättekomplicerat att åka genom en drive-in! Bäst att aldrig testa.

Kram

2010-08-11 @ 15:13:44
Postat av: Pia

Det är väl inte så komplicerat, de flesta människor vet ju som sagt inte vad de håller på med.. Så det är ju bara att försöka ;) Jag tror att du skulle klara dig bra.

2010-08-12 @ 03:27:24
URL: http://pialiljekvist.blogg.se/
Postat av: MARIA

haha så underbart!! glöm inte att skriva i nummer ett att man kör i en bil fram till skyltarna. alltså inte cyckel. :P



detta får du skriva i bustabloggen!! jag har gjort en flik med gästblogg:P

2010-08-12 @ 12:41:19
URL: http://mariakindahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0