Det är kallt som i stenhus

En bra jobbdag, som började med att jag fick hoppa mellan att hjälpa köket och driven, istället för att stå i kassan som tänkt. Och sen fick jag driva :) Och stå lite i köket.

Det enda jag verkligen inte gillar är utkörningarna som bara ställer till med kaos i mitt huvud, speciellt eftersom taxichaufförerna inte kommer när de ska, och han som kommer (Det är typ bara en person) vill mest prata istället för att man ska få tänka lite och packa ihop maten så att han kan fortsätta med sitt och jag med mitt (det är väl iofs rätt bra när man själv är lite sen).

Och så gillar jag inte folk som blir förbannade (en blev det på mig, och jag hade precis kommit tillbaka från min rast), hur skulle hon reagerat om jag kom in på hennes jobb och blev skitförbannad och arg på henne (bara för att hennes arbetskamrat hade hört en grej lite fel)?

Men som sagt, i övrigt en bra dag! Fina människor, bra saker att göra. Fick jobba över 40 minuter också eftersom det kom en himla massa folk när jag skulle gå hem. Det är så bra att ha mig :P

Och ja, jag skriver mest om jobbgrejer men det är för att det verkligenverkligen inte händer något annat i mitt liv dessa dagar. Lite sorgligt, jobb och sova, sova, jobba. Men det reder sig :) Om min dygnsrytm bara fick stanna kvar på antingen dag eller natt så skulle det vara ännu bättre. Hehe.


Nu ska jag nog dra mig mot sängen, och imorn ska jag sova (och kanske åka in lite tidigare till stan och köpa garn så att jag kan sticka en sånhär mössa) Jag skulle vilja sticka en tröja också, det borde väl bara vara att mönsterkonstruera en som vanligt och sticka delarna och sy ihop, eller? Ett år till i Vadstena skulle göra susen..
Jag skulle behöva en jacka också, börjar bli rätt kallt ute.. Men tveksamt om jag borde köpa en, kanske om jag hittar en billig!

Vadstenahöst

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0