Helg

Natthelg igen, därav bristen på bloggande, ursäkta för det.

Fredagen började med en litenliten sväng på marknaden (Augustifest i Norrköping ju), med systeryster i väntan på att mor och far skulle sluta jobba så att vi kunde åka till Ikea. Där provade vi mest sängar.

 

Mor och far köpte den här sängen i alla fall. Själv kände jag att jag ska vänta ett tag för jag har inte riktigt råd. Däremot köpte jag ett lakan och mamma prackade på mig ett täcke för 700 spänn, men det är nog värt. En passande kudde blev det också.

Sen hämtade vi ut sängarna, spände fast dem på dem pyttelilla släpkärran och åkte hem.



Fast jag åkte inte hem, jag åkte till jobbet istället för första nattpasset. Inte så händelserikt, förutom att jag fick hjälpa bror att starta bilen innan vi åkte hem från jobbet, med startkablar :P


I lördags sov jag till fyra ungefär och sen åkte hela familjen in till staden för att gå lite på marknaden (Syster skjutsade vi hem till en kompis igen, fest för hennes del två dagar i rad), och jag investerade i fjorton par strumpor. Jag måste bara få någon att klippa bort alla lappar från dem, eftersom det är det tråkigaste jag vet.

När klockan närmade sig fyrverkeritid drog jag ner till jobbet, hoppade i Maxkläderna och satte igång. Jag fick jobba för en och en halv, för Gurkans hand var skadad. Jag fick vika ihop påsar och så åt henne :) Och rädda henne från en spindel som hon blev helt förstörd över. Men det är helt okej att vara rädd för spindlar!

Smärtfri natt det med, jag slapp disken och alla var på bra humör :) Syster var också där och satt och väntade på mig för att få åka med hem.


Idag skulle jag ha fikat med Bo och Lisa men jag kom inte upp ur sängen i tid :( Jag vill ju träffa dem! Attans på det.


Nu kanske jag ska ta tag i mig själv och typ klä på mig eller något, för jag gick precis upp. Tjo.

Kommentarer
Postat av: Bo

Ja, attans!

2010-08-27 @ 14:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0