Stort liv!

Jag ska börja mitt nya liv idag (eller snart i alla fall), det vill säga spara så mycket pengar som jag kan (Till Afrika! Så det är lätt värt att leva snålt i ett halvår).

Det vill säga att jag får göra av med tusen kronor i månaden (800 av dem går åt till att tanka bilen) så jag kommer ha 200 kronor kvar att göra roliga saker för, eller köpa behövliga saker som reservdelar till bilen eller så om det skulle behövas. Jag får också köpa saker utöver budgeten om de skulle gå till Afrikaresan, exempelvis en resväska eller pass (kan vara bra att ha liksom).

Sen kommer det väl komma upp andra oväntade utgifter, som att betala avgiften för kontokortet och sådant, men det får bli som det blir.

Det kommer i sin tur leda till att jag inte köper lika mycket godis, och det är ju bra det med!

Så räkna inte med några dyra julklappar i år gott folk ;) Hihi


Så får vi se hur det här går! Tror ni att jag lyckas?

Bilden är lånad från rosabussarna.com


Kommentarer
Postat av: Pappsen

klart du klarar det, trotts fina klappar till oss

2010-08-14 @ 17:08:38
Postat av: Ebba

Oh vad spännande :D Vart i Afrika vill du åka och vad vill du göra? :)

2010-08-31 @ 12:17:33
URL: http://ebbahassel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0