Vävning

Det här är min vävstol:

 


Och det här är en litenliten del av min väv:

 

Väven håller på att bli en matta till mamma, bara en meter kvar på den (sen är det dags att fortsätta på nästa matta, tills all varp är slut (varp=trådar typ))

Idag vävde jag ungefär 80 cm, en liten applåd för mig, jag har svårt att börja, men när jag väl är igång är det ju roligt. :)

Nu kanske ni tänker," vävning, det är en konstig sak för en 20 åring att hålla på med". Och det kanske det är, men det är rogivande och om man går ett år på folkhögskola med textil inriktning så lär man sig sådant.

När jag är klar med mattorna ska jag väva några handdukar, det lär ta lite längre tid.

Jag sätter härmer upp 1 september som mål att vara klar med alla (fast jag behöver inte ha knutit alla fransar då)

 

Men man blir hungrig av att väva så jag ska smyga ut i köket. :)


Kommentarer
Postat av: Rille

"Nu kanske ni tänker," vävning, det är en konstig sak för en 20 åring att hålla på med". "



Vävning är nåt som 20åringar alltid hållt på med, annars hade inte tekniken fortfarande levt, det är bara det är i 2000talet så är det ingen som pratar om det, samma som 60- och 80talet, bara för att det inte är "in style", men keep it up! Jag gillart.. (och det är inte bara för att Malin väver utan jag tycker faktiskt det är en fin hobby)



2010-08-10 @ 00:41:50
Postat av: Åsa

ROGIVANDE!! Du kommer också bli mamma och mormor Hahahaha

Ps. K-k-k-k-KORRLÄS! ^_____^ Ds.

2010-08-10 @ 08:50:39
Postat av: Åsa

Fin matta!

2010-08-10 @ 08:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0