Kom ihåg mig

Det var magiskt! Fruktansvärt bra. Jag längtar massor tills premiären på torsdag och det är helt klart värt att gå om någon känner för att följa med (Jag har ännu inte hittat någon att gå med)
Mer än så får jag faktiskt inte säga om genrepet med Winnerbäck, för vi har lovat att inte nämna något om låtlistan eller hur det var upplagt, men det kommer att bli superbra!

I övrigt var det en väldigt bra dag, bästa på länge.

Ida och jag tog bussen till Stockholm. Innan det stannade jag på vägen in till stan och köpte frukost (en macka och vatten) och så parkerade jag på Max och gick till bussen där jag mötte Ida som hade jobbat tills då. Det var inte alls stelt eller någonting, helt klart rätt person som jag valde!
När vi kom upp till Stockholm hittade Ida direkt till Åhlens och så hittade vi drottninggatan där vi gick omkring i en timme ungefär, och jag hittade en finfin klänning på rean på indiska som jag såklart köpte! Sen blev vi hungriga och hittade en fin uteservering att äta på. Jag åt kycklingpasta och Ida åt kycklingpaj (men det smakade uppvärmt (typ micro) så det var inte riktigt värt pengarna, men vi blev mätta i alla fall)

 

När vi hade ätit klart hade alla affärer stängt. Vi tänkte inte riktigt på att det var söndag, men det gjorde ingenting så vi bestämde oss för att gå och äta glass någonstans (eftersom det är sånt som hör till sommardagar som denna). Då råkade vi gå förbi ett marknadsstånd som höll på att stänga, så de sålde ut sina jordgubbar (två liter för tjugo kronor!) så vi nappade på det istället. Och så gick vi dit bussen skulle avgå från och där fanns donken där vi köpte glass till gubbarna. (Vi blev supermätta av gubbar och glass så vi slängde det vi inte orkade)

 

 

Sen hittade vi till bussen och klev på.

 

Ida: Är det här bussen till Winnerbäck?

Chaufför: Sätt dig så får du se.

 

Och det var rätt (himla tur det).

 

 

Och vi åkte och åkte ut till ingenstans, till en innegolfbana och där inne hade de byggt upp scenen. Genrep som det var så. Vi bjöds på lite godis och så om vi ville ha.

 

 

 

Sen fick vi inte fota något under själva konserten och vi får inte avslöja något om låtlistor eller upplägg eller något. (Det har jag säkert redan skrivit men det tåls att upprepa). Och när allt var klart kom Lasse själv ut och pratade med oss. Det märktes att han var väldigt nervös (svårt att stå still), men vem skulle inte vara det? Om alla skulle vilja fotas med dig, och samlas i en ring kring dig, liksom.

 

 

 

Tjej: Du råkar inte ha ett plektrum i fickan?

Lasse: Joo..

Och så gav han det till henne. Då var det någon mer som också frågade och så vips kom det fram en person med en hel påse så att alla fick ett var :)

 

 

Sen blev vi tillbakaskjutsade till Centralstationen, där Ida och jag köpte godis och gick för att vänta på bussen.


Väl hemma gick jag tillbaka till Max (och bilen) och där var Jessica och Eva, så jag fastnade där i två timmar, hur det nu gick till. Nu är klockan i alla fall 04:50 så det är väl bara att krypa i säng :)
God natt.

Ps. Det här blev väl typ det längsta inlägget någonsin!

 

 


Kommentarer
Postat av: Åsa

Vilka är som andra nissarna på bild med dig?

2010-07-05 @ 10:32:44
Postat av: ida

klockren dag!

2010-07-05 @ 18:24:57
Postat av: Pia

Såsapåsa: Dom andra nissarna är Anna Stadling och pianisten som jag inte kommer ihåg namnet på. :D

2010-07-06 @ 02:00:53
URL: http://pialiljekvist.blogg.se/
Postat av: LinusJ

Johan Persson heter han :)

2010-07-07 @ 20:00:12
Postat av: Pia

LinusJ: Jag är inte så bra på namn ^^

2010-07-07 @ 21:58:28
URL: http://pialiljekvist.blogg.se/
Postat av: Amanda

jag är SJUKT avundsjuk på dig. hahaha

2010-07-08 @ 14:22:11
URL: http://hurtigh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0