Jobbprat

Igår var det massor att göra på jobbet, jag började klockan 20:00 och kom in i kaos, och kaoset fortsatte i princip hela kvällen. Glassen började pipa och det fanns inget att fylla på den med, jordgubbssåsen tog slut, grädden tog slut, det fortsatte komma folk osv.
Jag började den dagen med att riva armen på ett av personalskåpen, senare fick jag småskador på handen, slog den rakt in i diskmaskinen, och jag avslutade dagen med att "springa" in i balmaskinen (heter det så ens?) så idag känns det som att jag har ett gigantiskt blåmärke på höften, även fast jag inte har det. Men det är sånt man får räkna med, så klantig som jag är :)

Men det bästa igår måste ändå ha varit när det stod två personer i kö, jag säger hejhej för att kalla på deras uppmärksamhet. Då svarar en av dem "Hej älskling!" och person nummer två börjar asgarva. Ettan hade precis svarat i telefon och blev lite generad när han insåg hur det hade uppfattats.

Idag har varit bättre, betydligt mindre att göra, bra folk att jobba med, och ett kortare pass. Det är finfint.
Nu är frågan bara om jag orkar göra pannkakor att äta eller om jag överlever på naturgodis innan det är dags att sova, vilket är ganska snart.

Imorn stänger jag igen, men det är bra, jag gillar stängningar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0