Linköpingsjobb, fortsättning

Som sagt, pärlan i Norrköping kommer jag alltid tycka om!
Fast, förvirringen igår berodde väl dels på att vi inte jobbar där vanligtvis och inte hittar saker, och att den resturangen har ett annat kök än vår.
Vi kom därifrån i alla fall, en timme för sent, men det är sånt man får ta!
Och driveskärmen gick inte att vrida ner så jag såg inte så mycket, och kaffemaskinen kom jag inte underfund med (och det gör nog inte de heller, eftersom tabletterna typ låg på varandra), och det var en väldigt liten resturang på det hela.
Väldigt liten försäljning också, så det gick jättebra att bara vara tre som jobbade. Kändes lite ovant att stänga klockan tio också, så tidigt liksom.
Men roligt med lite nya erfarenheter, som får en att uppskatta det man har! (Även fast jag har gjort det hela tiden)

När vi skulle hitta dit såg Larsson och Martin en skylt där det stod Max, och sa "sväng av på nästa avfart". Jag var mycket tveksam för det såg rätt fel ut (vilket det också var), men jag litar inte på mitt lokalsinne så. Men deras lokalsinne var rätt bra i slutändan ändå för vi kom fram till rätt resturang.
Och när vi skulle hem gick det bättre, förutom avfarterna där också. Jag sa "Ska jag svänga av här?" (jag hade i och för sig sagt så många gånger) men de sa nej och vi fortsatte till nästa, vilket blev Ingelsta så det var bara att åka tillbaka en bit. Menmen.
Så skjutsade jag Martin hem, plockade upp Larssons flickvän, åkte till jobbet och lämnade kläder och stämpelkort och pratade med fina EvaMariaMia lite. Larsson var hungrig så vi tog driveinen på McD (Skäms!) (Deras Marängsvischglass är jättegod! Tack Larsson), och så skjutsade jag hem dem.
Sen kunde jag åka hemåt och plocka upp Yster på vägen.
Skönt att gå och lägga sig på natten sen :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0