Jordgubbar

Idag har jag varit ledig! Tänka sig det, ledig. Och jag har gått runt på stan nästan hela dagen och jag har haft spenderbyxorna på. Dessutom kom mina frön (jordgubbs och mammutträd) som jag köpte på tradera häromdagen (tänkte att det var bra att börja med något litet så jag förstår hur det går till) idag :) Fast jag kan tydligen inte plantera dem än.


Mitt första inköp idag blev i alla fall två flaskor på Lagerhaus. Jag var bara tvungen att ha dem ^^ Då har jag något att hälla körsbärssaften i (om jag nu kokar den någon gång) eller så planterar jag något i dem!

 

På väg till kassorna såg jag det här, och jag har tänkt att skaffa ett paraply att ha i bilen och vilket skulle passa bättre än ett med jordgubbar på? Inget. Min lilla jordgubbsbil förtjänar det här väldigt fina.

 

Precis när jag skulle betala höll mamma upp den här på skoj och frågade om jag inte skulle köpa den också. Så jag gjorde det och jag tänker byta ut den med ugglor på som jag har i väskan nu (väldigt bra att ha om man stannar och handlar något) mot den här, eller så lägger jag den i bilen. Funkar det med :P

 

Sen skulle mamma köpa en blomma och jag kunde inte låta bli. Jag har faktiskt tänkt på att köpa en jordgubbsplanta ett tag och nu slog jag till. Man måste ju passa på när man känner för att köpa saker! Den här ska jag dock inte ha i bilen, det skulle se lite konstigt ut..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0