Mina gröna fingrar

Jag har aldrig haft några gröna fingrar när det gäller blommor, jag har till och med dödat kaktusar, men sen kom mina träd in i bilden, och det förändrade allt!

Fråga mig inte vad det är för sorts träd för det vet jag inte, men fina är de! Hemligheten bakom att de överlever vet jag inte heller, de är inte så välvårdade, jag vattnar dem bara när jag kommer på det (en gång i månaden kanske) men det verkar fungera bra!

Och jag tycker om mina träd mycket! De är bättre än blommor :)


Det här är mitt första träd. Jag fick det av mamma när jag flyttade in i mitt rum på Vadstena fhsk. På krukan stod det att den skulle hålla upp till sex månader om den sköttes på rätt sätt. I augusti i år har det gått två år!

Det kanske inte syns så bra med några grenar är avklippta (Visst, det sägs att man ska beskära sina träd, kanske) men det är för att jag hade ner trädet på golvet en gång när jag dammsugade. Jag har råkat dammsuga på trädet också, så några blad har vissnat och ramlat av för det. Kanske fick jag ett väldigt tåligt träd!





Träd nummero två. Det här köpte jag själv för att jag tyckte att det var väldigt fint. För några månader sedan började det vissna nerifrån och upp men det verkar ha avtagit och trädet verkar må bra igen! Och det här har jag inte haft ner på golvet än! :D


Och så har vi träd nummer tre. Det största. Och det här vet jag helt säkert vad det är, ett svartvinbärsträd (godaste!). Och ja, det är ett träd, ingen buske. Jag fick det i födelsedagspresent förra året. Skulle ha fått en buske men det fanns inga kvar, men ett träd är ju lite coolare! Bara att hoppas på att det kommer mycket bär!

Det här trädet får sköta sig själv också, kanhända att jag får för mig att vattna det lite om jag exempelvis tvättar bilen. Jag tror dock att det är björkarna runt huset som tar upp det mesta av vattnet.


En liten närbild också (med min bil i bakgrunden)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0