Mums!

En liten rabarberkaka har jag bakat för att ta med mig till jobbet (2330-0530 för er som undrar, och till er som jobbar imorn hoppas jag för er skull att vi lämnar lite ;)), den står i och för sig på övertid i ugnen nu eftersom den dallrar. Jag borde inte göra kakor som har med margänger att göra, det blir aldrig bra. Men den dallrar mindre nu och det är ju positivt så vi får se vad som händer. Tänkte ta ut den om fem minuter ungefär.

Det gick inte så bra att baka den från början heller, kan hända för att jag fuskade och använde elvisp? (Vilket jag alltså nästan aldrig gör, ballongvisp ska det vara!). Jag hade äggskal i äggvitan (uppfiskad nu) och när jag skulle ta av visparna från elvispen hade jag ner båda i smeten. Menmen! Och så visste jag inte om jag skulle ta rabarberna som var i frysen eller de som växer där ute, men så regnade det, väldigt praktiskt, så det blev frysen!

Avslutade bakandet med att städa upp hela köket så nu glänser det ;)



Mums! (Det tog ju en liten stund att skriva inlägget så nu är den klar och jag var tvungen att smaka och den var väldigt god och mindre dallrig :D

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0