Spindlar

Jag hade verkligen inte väntat mig att ha spindlar i min bil! Det är nästan som en frizon där det bara kan vara bra saker. Jag satt där i godan ro och körde hemå,t efter en hektisk jobbdag med mycket att göra, och sjöng med i musiken (Kent, Raymond&Maria och Winnerbäck) och så ser jag något svart på rutan! Såklart tänkte jag ju först att det var på utsidan för det är där det brukar hamna saker, men så tittar jag en gång till och ser att det är något som kryper på insidan. Jag säger helvetehelvetehelvete några gånger och gasar på lite extra, funderandes på om jag ska stanna vid kanten av vägen för att ta bort spindeln, men den kryper ner till sidan och jag tänker att den kan vara där tills jag kommer hem. Men sen rör den sig tillbaka, och uppåt, och jag blir rädd att jag ska få den i håret, och sen försvinner den helt! Hemska tanke!

När jag kommer hem (Jag stannar alltså inte vid vägkanten) så ser jag den inte alls utan springer in för att hämta min ficklampa (som jag faktiskt ska ha i bilen, från Ullared, som jag har glömt att ta ut till den) och drar med mig Åsa på vägen (hon tar med en tidning) och så letar jag frenetiskt och hittar den. Åsa är bra och mördar spindeln (så om det regnar imorn, skyll på henne), så nu är allt frid och fröjd igen och jag behöver inte vara rädd med :) Systrar är bra att ha!

Eftersom jag inte har några bilder på spindlar i min dator så får ni en från Vadstena istället, spindlarnas hemstad!

Känner ni inte att ni vill bo här? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0