Skapande

Jag känner för att skapa någonting. Det kliar ordentligt i fingrarna och jag vet inte vad jag ska göra. Vill nämligen ha bra musik i själva skapandeprocessen (närmare bestämt Håkan Hellström för tillfället) och det har jag inte i telefonen och jag har inte spotify i telefonen heller. Skulle kunna ta ner daatorn till vävstolen och koppla in ett par hörlurar men det blir så omständigt.
Helst av allt skulle jag vilja rymma till Vadstena och ta ett år till. Det skulle helt klart vara det bästa men en aning svårt, passar verkligen inte in i planerna.

Jag vill:
- Väva klart mattorna
- Väva nästa väv ((kökshandukar) som jag har liggandes på en hylla där nere.)
- Mönsterkonstruera (kommer jag ens ihåg hur man gör?)
- Sy!
- Sy ännu mer! (typ klänningar, en jacka, kuddar)
- Pyssla med andra saker som skulle kunna passa i min lägenhet (men jag vet ju inte riktigt vad jag vill ha och jag har ju inga mått på lägenheten så)
- Fålla klart min duk (som jag vävde klart för över ett och ett halvt år sen)
- Sticka en jättetjock tröja
- Slå in julklappar (Har en som jag kan slå in, men att plocka fram alla grejer bara för det alltså..)
- Baka pepparkakor (gjorde degen för 10 minuter sen så det får vänta tills imorn)

Och det här är bara en liten del av allting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0