Bilkörning

Jag vill sluta köra bil, bara för att jag blir så irriterad på andra förare. Hoppas ni förstår vad jag menar också. Här kommer några exempel.

1. I nästan alla bilar jag kör om så pratar föraren i mobiltelefon (vilket innebär att de kör långsammare än vad de skulle göra i vanliga fall, och är mer okoncentrerade). Vet de ens om att de börjar köra på ett annat sätt?

2. Jag kör och har ett bra avstånd till bilen framför. Bilen bakom tycker att jag kör för sakta och kör om mig och tränger sig in emellan oss. Det var ju inte ens jag som körde långsamt först, vad är meningen? De kommer inte fram fortare för det!

3. Tänk på punkt nummer två i samband med att det är så många bilar framför så att du inte ser ett slut på det, är det verkligen nödvändigt att köra om överhuvudtaget? Alla håller ändå  typ samma hastighet. Du kanske kommer hem någon minut innan du skulle göra det annars.

4. Alla bilar som kör om mig (oavsett hur mycket trafik det är) byter tillbaka till högerfil direkt när de är förbi. Nödvändigt att skapa ett för kort avstånd? Speciellt när det inte är någon annan bil så långt ögat kan nå. Ligg kvar i vänsterfil tills det är ett bra avstånd.

5. Håll avståndet! En olycka händer så lätt, och jag tänker inte köra snabbare bara för att de ligger och hetsar precis i slutet på min bil. (Det får mig snarare att vilja hålla exakt rätt hastighet)

6. Körs en bil om, och nästa är planerad att köras om, då behöver man faktiskt inte byta till högerfil mellan, speciellt som det inte är någon annan bil i den filen.

7. Hur svårt kan det vara?!



Bruuum

Här ser ni min parkeringsplats också, gräsmattan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0