Bollnäs

Söndagen började med jobb i fyra timmar, vänta en timme, och sen bar det av med tåg mot Bollnäs och Max årliga innebandyturnering! Såklart började det med att tåget väntade in ett annat tåg så vi blev försenade redan från början, men det gjorde inte så mycket (vi kom ju fram i alla fall)

När vi hade åkt en liten bit dök det fram en tårta och så sjöng mina kära lagkamrater för mig :D


Det var brors och Antons påhitt (Fast det var Anton som hade bakat den, mycket god). De (Anton här också) hade till och med kommit ihåg tallrikar och skedar! Jag fick två geishakakor av bror också, inknutna i paketsnöra (som han hade hemma, men han hade inget papper :P)

Resan gick mycket snabbare än vad den skulle ha gjort om man hade åkt själv. När vi kom fram gick vi till hotellet och checkade in, men där blev det lite problem med rummen, jag skulle ha sovit i samma som Nico och Lisa, men det slutade med att jag fick ett eget rum (men jag var ju inte så mycket där så). Två gånger slutade mitt nyckelkort funka också, intressant det där. Men i alla fall så fortsatte vi till Max för lite kvällsmat, och så var det bara att gå och sova inför den långa morgondagen!

Måndagen började med god frukost, och så gick vi i samlad trupp till idrottshallen där dagens matcher skulle spelas. Det var riktigt spännande att kolla på våra matcher (vi tjejer fick inte spela så mycket för vi var sju stycken som roterade på en plats). Lunchen på dagen bestod av en macka, och typ en banan, mycket gott!


Bland annat den matchen som slutade lika, ingenting hände i förlängningen på 5 minuter och skulle avgöras med straffar. Vi var tvungen att gå laget runt innan samma person fick ta en straff till. Tack vare den bästa målvakten (vår resturangchef såklart!) släpptes det inte in så mycket mål. Vi hann beta av alla killar och komma till oss tjejer tills vi vann. Lisa satte sin straff och vi kom till bronsmatchen. Innan det klarade Anton sin, och det var också tidigare i den här matchen David blev intacklad över sargen och skadade foten, men trots det satte även han sin straff! Spänningen var på topp!

Bronsmatchen var också mycket spännande. Vi spelade mot ledningen och vann!

Jag såg inte finalen för några av oss drog till Max för lite mer mat, och sen var det bara till hotellet för en snabbdusch och klädbyte innan förfesten var igång. Fortsatte med tacobuffe (som vi nästan missade) och fest halva natten.

Tisdagen, hemresedagen, mådde nog alla sisådär. Själv var jag nog mest förkyld (vilket jag fortfarande är, hemma från jobbet idag så) och sov nästan hela tågresan hem. Men vi kom i alla fall upp och åt frukost den dagen.

En mycket trevlig resa! Klart jag ska med nästa år också! Och då tänker jag inte vara förkyld, så blir det mycket roligare :)




Jag glömde tyvärr kameran hemma, så jag tog inte så mycket bilder och missade att få ett bra kort på lagklädseln.. Men det kanske är någon annan som har?


Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag hittade Oöppnade tårtljus hemma hos bror på golvet bredvid väskan ^^ så du kanske skulle fått ljus på tårtan också egentligen!! :D:D

2010-09-17 @ 00:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0