1 mars

Kan ju börja med idag. Just nu håller jag på att göra pastagratäng, får se hur det blir. Tänkte börja laga mat redan klockan sex men då kom jag på att jag skulle dricka dukoralen, så då var jag tvungen att vänta en timme med att äta. Sen började jag koka pastavattnet igen och då ringde mobilalarmet och sa att tvätten skulle hängas upp, så nu är jag inne på försök nummer tre :)

*Paus för matlagning*

Såhär ser den ut nu innan ugnen är varm:



Tvätten också, nu håller jag på att tvätta maskinerna nummer tre och fyra, jag är så himla duktig :) Hela tvättkorgen är tom! (Nästan, min bikini och en annan handtvätttröja ligger kvar)

Jag har umgåtts med mamma idag också. Hämtat ut hennes glasögon, ätit frukost/fikat, och köpt saker.

Jag har köpt bland annat ett skoställ! (Jättelätt att skruva ihop)



och rosa saker till badrummet! (Förstår inte alls hur dom tänkte med ihopmonteringen här men det gick till slut)



Och så har jag fått en lampskärm som mamma har pysslat. Och mamma, du har rätt, den är finare när lampan inte är tänd för det där svarta, men resten är superduperfint :) Fast jag glömde ta en bild på den och nu orkar jag inte.

Jag har köpt en cykel idag också, för 3500 kronor, och ett vajerlås och en hjälm. :P Ska hämta den på torsdag. Det är verkligen en riktig cykel!

Och jag har druckit jätteäckligt dukoral, och på fredag ska jag börja med malariatabletterna, det närmar sig!

Dricker cola gör jag också, såhär mycket är en hel burk i mina glas:



Garn köpte vi också. Mamma fick lust att sticka en bebiströja, så jag utmanade henne i vem som blir klar först (annars blir den nog aldrig klar ;) Hehe) så jag ska också göra en! Ska nog börja lite senare tror jag.. Om jag inte somnar först. Borde nämligen försöka sova rätt tidigt för jag börjar jobba klockan åtta imorn.

Det var idag, första mars, bara 24 dagar kvar till Afrika!

Helgen tänker jag inte ens skriva om, jag orkar inte tänka på det. Kommer inte ihåg så mycket heller för jag var lite trött alltså.. Nattlönehelg = döden!

Hejdå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0