Tårta

Grattis bror! Han fick en tårta av mig, har precis kommit hem från mor och far där vi åt tacos och tårtan. Stannade till på jobbet på vägen hem och lämnade av tårtan för att glädja några andra, som för övrigt redan hade ätit tårta, men lite till går ju alltid åt!

Såhär såg resultatet ut:

 

Jag blev himla nöjd faktiskt. Och den blev jättejättegod :D

I tårtan så är det en saftig tårtbotten, hallonmousse och dumlefluff! Och lite grädde. Locket är gjort av marshmallowsfondant (som jag googlade runt på lite innan, och det var mycket lättare att göra än vad jag fick som uppfattning, men jag kanske bara är sjukt bra helt enkelt ;)) Och det rosa är färdigköpt marsipan, och bokstäverna är också färdigköpta. Annars så har jag väl gjort allt :)

 

 

Igår gick jag runt på stan och letade efter något jag kunde ha tårtan och bära den i. Och jag hittade den perfektaperfektaste liksom! På Cervera. Helt underbart bra!

 

Broren fick lite fina presenter också, en kniv av mig bland annat. (Exakt likadan som den jag fick av honom i julklapp).

 

Jag är så fruktansvärt bra! Undrar när jag får nästa chans att baka en tårta? Då ska jag göra med aftereight och päron :)

 

 


Kommentarer
Postat av: mamma

Det blir väl juni då?? härligt med after eight <3

2011-03-11 @ 23:03:50
Postat av: Nathalie

Duktig du är Pia:)

2011-03-11 @ 23:34:37
URL: http://nathaliegustafsson.blogg.se/
Postat av: Åsa

OCH VEM GICK DU PÅ STAN MED?! Helt jävla hopplös äru din bajs! :O

2011-03-12 @ 06:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0