Choklad

Nu har jag varit förbi chokladmuseumet och chokladfabriken (samma ställe) och nu är jag gladare. Klart att vi ska gå dit efter inkaleden! Inget tvivel om den saken. Fick smaka chokladte, jättegott. Tror att det bara var kakaobönor i, möjligtvis. Jag ska nog köpa en sån påse i alla fall. Det jag fick med mig därifrån nu var fem små chokladbitar, kunde inte motstå. Skulle också vilja köpa kakaobitar. Det fanns med. Och gå en workshop och få göra sin egen choklad, det ni. Det vet jag att Sofi som vi umgås rätt mycket med också var sugen på, så vi får nog göra det tillsammans, Johan också givetvis. Synd bara att man inte kan köpa med sig en chokladkaka hem, den lär ju smälta och stelna och smälta och stelna igen och så vidare, ingen bra idë. Men ändå :) Nu har jag gjort något vettigt med dagen. Det var fritt inträde också, ganska intressant också! 
 
Nu ska jag njuta av mina små chokladbitar, bland annat en med kokos och en med oreokakor. Mums!

Kommentarer
Postat av: Haidi WK

Det låter som att ni har en spännande resa. Mycket att se verkar det! Hoppas ni inte blir dåliga igen, det är ju så tråkigt! Ha det gott! Var firar ni jul?

Svar: Vi kommer förhoppningsvis må bra :) Julen firas i La Paz.
pialiljekvist.blogg.se

2012-12-15 @ 09:12:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0