Copacabana - Bolivia

Igår korsade vi gränsen till Bolivia. Det här ska vara det billigaste landet på resan, och imorn åker vi till LaPaz, huvudstaden, där vi också ska fira jul. Så lite shopping här och Pia blir nöjd och glad ;) Idag har vi spenderat dagen i sängen på hotellrummet, för Johan hade feber igår och idag är han lite dålig i magen. Själv mår jag rätt bra, är bara trött.. Men det beror antagligen på att vi är så högt upp. Maten här i Copacabana har inte varit den godaste.. Men jag hoppas det blir bättre. Den är dock billig så det väger upp. Jag har förvisso ätit lasagne två gånger, och det var väl lite onödigt med tanke på att den första inte smakade någonting. Vi råkade också vakna efter klockan tio idag, då frukosten slutade serveras, så vi åt lite ordentligare frukost (jag i alla fall) på en restaurang i närheten, då var klockan typ tolv :P Vi hade möjligthet att åka ut till Isla del Sol idag, där det finns lite inkaruiner och så, men eftersom Johan mådde dåligt igår så blev det inget. Det var nog lika bra, för idag firar ungefär 50000 människor, indianer, midsolståndet (eller vad det heter, idag är alltså den längsta dagen på året) där. Det finns inte så himla mycket att göra här annars, och Johan orkar inte riktigt gå så långt så vi håller oss här och hoppas på att han mår bra imorn då vi ska åka buss hela dagen. Jorden har inte gått under. Den skulle ju göra det idag enligt Mayaindianderna. Men vi lever! Vi ligger nu fem timmar efter Sverige och inte sex som förut. Så vi närmar oss ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0