Cuzco

Nu är vi i Cuzco. Imorn börjar nästan alla vandra inkaleden, men eftersom jag ska ta tåget (och typ tre till) kommer vi vara nästan ensamna här på hotellet i en dag eller två. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på att göra då, men jag ser det som liten egentid så jag ska nog vandra omkring lite själv (bara när det är ljust och staden verkar ganska säker här i centrum). Så jag orkar med de resterande fyra veckorna.
 
Idag har vi mest strosat omkring, kollat i affärer, ätit lunch och köpt snacks till Johan till inkaleden, och solglasögon eftersom han lyckades slarva bort sina typ den första veckan. 
 
Hotellet vi bor på är det bara vi på. Reseledaren har hyrt hela hotellet för att vi ska få plats, för tillfället är vi 64 stycken, dom som ska åka nästa halva av resan kom igår, och dom som bara åkte förra halvan åker hem efter inkaleden. 
 
På torget här i staden finns både McDonalds och KFC, men det är inte skyltat någon nämnvärt. Det får dom inte för att torget ska behålla sin forna glans, det tycker jag är fint. Det finns jättemycket affärer också och jag vill köpa allt, men det är tur att jag är rätt förnuftig. Köpte däremot en alpackatröja för 40 soles, det är ungefär 120 kronor, rätt okej faktiskt :) Vi (jag och Sofi som också köpte en) fick en varsin alpackanyckelring för att vi skulle komma tillbaka och köpa mer :P
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Mysigaste inlägget hittills.
Askul att Johan slarvade bort glajerna första veckan! Haahahaha ^^

2012-12-14 @ 03:02:45
Postat av: Janet

Nu vaknar jag till när du skrev att ni har handlat lite.Är det mjuk och fin alpackaull? Hur som helst så kan du påminna Johan att hans mamma tycker om ullprodukter!!! Kul att Johan ÄNTLIGEN ska få gå inkaleden. Kram

Svar: Jag vill handla mer, men det sägs att allt är billigare i Bolivia sen så jag håller mig i skinnet lite :) Nu har han kommit iväg, klockan sex imorse åkte dom, så nu är vi ganska ensamma här på hotellet, jag och tre till :)
pialiljekvist.blogg.se

2012-12-14 @ 07:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0