Machu Picchu

Johan har gått klart inkaleden, jag tog ju tåget. Det var jättefint, skulle ha varit ännu finare om det inte hade regnat så mycket. Första blicken av underverket var makalös. Guidningen var lite sämre, men det kan vara för att jag hellre ville krama på Johan!

Först när vi kom med tåget så hittade vi inte rätt hotell, för ingen mötte oss. Och det var strömavbrott så wifi var lite svårt att få tag i, men vi lyckades faktiskt hitta en restaurang som hade en generator! Så vår ledare lyckades få tag i en person som fick tag i någon annan som kom och hämtade oss på restaurangen och ledde oss till hotellet. Det ösregnade nästan hela den kvällen när vi var i Aguas Calientes. Men Machu Picchu var jättefint! Johan var nöjd, han vill gå igen.

På kvällen när vi kom tillbaka till Cuzco gick vi till Los Perros, en restaurang som jag hade varit på med tåggänget en middag tidigare. Helt sjukt god mat, till jättebra priser! Så det slutade med att vi (jag, Johan, Sofi och Daniel) åt lunch och middag där dagen efter också. Synd att vi har lämnat den fina staden. Jag gillar verkligen Cuzco.

Vi var också på chokladmuseumet tillsammans, drack varm choklad och åt en varsin gigantisk brownie. Passade också på att köpa med oss lite choklad därifrån. Dom är så himla trevliga på det stället, man blir så glad!

Nu har vi i alla fall haft första bussdagen med det nya gänget. Några som har varit med hittills har åkt hem. Så nu är vi i Puno, en ganska liten stad tror jag. Här ska vi bara sova inatt, och imorn kan man om man vill åka ut till några indianer på ticitacasjön (om det stavas så) (Världens högsta segelbara sjö), men vi ska inte följa med. Efter det åker vi över gränsen och in i Bolivia, och där väntar förhoppningsvis shopping! Det ska vara mycket billigare där så jag hoppas.

Snart ska vi gå och äta någonstans tror jag. Få se hur det blir.

Kram


Kommentarer
Postat av: pappsen

Jag kan tänka mig att se dig på ett chokladmuseum :)

2012-12-20 @ 08:28:05
Postat av: mamma

Låter som ni har det bra ..alltid lika kul att läsa vad ni gjort :) kram

2012-12-21 @ 12:16:02
Postat av: Åsa

:D

2012-12-21 @ 20:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0