Nazca

Nu är vi i Nazca. Tidigt i morgon (frukost sex, avfärd sju (Och jag är i matlaget :()) så styr vi kosan mot Cuzco, och vi kommer åka så långt vi bara kan, så det lär ju ta några timmar.
 
Idag har vi varit på en tur ut i öknen och kollat på mumier. Väldigt intressant. Vi var också hos en som visade hur hon gjorde sina lergrejer och en skön snubbe som visade hur man får fram guld ur stenarna, mindre intressant men han var ganska rolig. Mumierna var däremot himla intressant, guiden var jättebra och hon kunde verkligen sina grejer. Jättegamla, gravarna hittades för 60 år sen pga gravplundrare. 
 
Johan började dagen med att flyga över Nazcalinjerna. Han tyckte att det var bra att jag inte följde med, för jag skulle nog ha mått jättedåligt så som planet svängde. 
 
Jaja. Ni kanske får en bild här då :)
 

Kommentarer
Postat av: Janet

God morgon!Var det en höjdare och vara med i frukostlaget? Låter som du är på benen igen efter magsjukan.Längtar du efter vinter? Det är kanonvinter nu -5 och mycket snö. Kram Janet

Svar: Hejhopp. Jag mår bra nu :) Att vara med i matlaget är sådär tycker jag, ganska stressigt men det är ju inga svåra måltider vi knåpar ihop. Och nej jag längtar inte direkt mycket efter vintern för tillfället, men jag hoppas att den är kvar när vi kommer hem :)
pialiljekvist.blogg.se

2012-12-11 @ 06:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0