Spadag

Idag har varit mycket roligare än igår. Dagen började med att jag vaknade av att dom dammsugade här på hotellet innan klockan var åtta, jag undrar hur dom tänker där..
 
I alla fall, jag sov till nio typ och så gick jag ut till frukosten och där satt dom tre andra tågresenärerna, så det bestämdes att vi skulle gå på spa typ. En massage med kroppsskrubb (tveksamt om dom var utbildade, men jag är jättelen nu i alla fall) och en manikyr (inte heller den bästa, men det var trevligt). Lunch på det, en färdig meny med Ceviche (rå fisk i med rödlök och lime, jag är inte så förtjust), soppa och potatismos med kött och grönsaker. Dom färdiga menyerna är oftast mycket billigare än om man bestämmer själv. 15 pengar = Typ 40 kronor.
 
Efter det gick vi till chokladmuseumet (där jag var igår) och drack varm choklad och åt chokladfondue. Mums. Köpte också kakaoteet som jag tänkte, och kakaobönor (jag frågade, och dom behöver bara skalas så kan man äta dom som dom är) som jag tänkte ha i något som jag bakar! Det blir spännande.
 
Sen skiljdes våra vägar, två tog en taxi tillbaka (det ösregnade) och jag gick till tiptop (eller något, klädaffär men det är lika dyrt som i Sverige och ganska konstiga saker) och sen styrde jag kosan hemåt, fast jag gick in i små marknadsaffärer på vägen, råkade impulsköpa en mösskeps (fast jag fick den för 9 pengar, så typ 25 kronor kanske). Det var ungefär där vi hade varit på massage och hon som fick in oss där stannade mig och sa att en av mina vänner hade glömt sitt armband, så jag hoppas att det är någon av deras för jag tog med det hit. Dom sover nog nu så jag väntar tills vi ska äta middag klockan nio. (För vi åt lunch jättesent för manikyrerna drog ut på tiden).
 
Det är en affär som jag har gått förbi och in i jättemånga gånger som har jättefina bilder, det är alla månader målade, jättejättefina. Tänkte köpa dom, men sen såg jag att paketet var rätt stort, lånade ett måttband och det var 64 cm långt. Tveksamt om jag får ner det i väskan :( Jag vill verkligen ha dom.
 
Tog ut lite mer pengar också, tydligen har jag tur som har icabanken, för en av dom andra har tagit ut pengar så många gånger att kortavgiften är uppe i över tusen kronor redan, och för mig kostar det inget!
 
Imorn klockan 08:30 hämtar en taxi oss för att ta oss till tåget mot Maccu Pichu. Det kommer ta ungefär tre timmar att åka dit, sen har vi dagen i staden där i närheten, med varma källor. Middag tillsammans på kvällen och på morgonen efter får vi äntligen se underverket!
 
Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du verkar ha det bra iaf. Spa lät ju härligt :) Här hemma har det nu blivit + grader så snön slaskar väl bort till Jul. Ha det fortsatt bra Kram Kram

2012-12-16 @ 12:58:19
Postat av: Åsa

Du MÅSTE tala om hur det gick med armbandet!!

Ps. Kan du inte skicka hem tavlorna/Bilderna? Kan ju vara värt att kolla vad det skulle kosta? Eller dom kanske inte har postverk? :S

Kram kram banan!!

Svar: Armbandet hittade hem :)
pialiljekvist.blogg.se

2012-12-16 @ 15:30:46
Postat av: Åsa

Får man fota annars? För jag vill se dessa bilder!

2012-12-16 @ 15:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0