Asuncion, Paraguay

Nu är vi i Asuncion. Det är svinvarmt. Typ 40 grader. Vi sitter inne på hotellet (Johan och jag har rum här också, fast vi sitter ju utanför) där det är lite AC, och till och med här är det varmt. 
 
Det var jättenära att vi inte fick något rum igår, för Pelle (bussen) kom hit innan oss och då sprang tydligen alla och bokade rum. Vi i Trisse (bussen) stod i kö för att boka rum och sista rök precis innan Johan och mig.. Jag blev rätt ledsen (var jättevarm, trött och äcklig så det kändes inget vidare) och vår reseledare Marco gick förbi och såg det och typ gav oss sitt rum och löste var han skulle sova på något annat sätt. Så han finns lite i mitt hjärta! På infolappen om Iguassufallen står det att man ska prata med honom innan så han kan fixa, det blev väl inte så bra hit :P Men det har vi gjort så det kommer lösa sig! :) 
 
Idag har vi i alla fall varit på tre olika köpcentrum (svalt och skönt därinne), och jag har köpt ett par jeans (som sitter som en smäck!) och en t-shirt. Och hårspännen så jag slipper ha håret i ansiktet och ögonen (jag behöver klippa mig), och ett rosa armband med matchande örhängen och ett rosa hårband (vi ska ha pinkfest imorn kväll i Iguassufallen).
 
Imorn åker vi tidigt härifrån, halv sex på morgonen åker vi, och tydligen får vi frukost på bussen. Jag antar att det är för att det fortfarande ska vara någorlunda svalt, och för att vi ska komma fram rätt tidigt. Jag hoppas gränsen till Brasilien går fortare än Argentinas och att det inte är så satans varmt där när vi ska vänta på att stämpla passen och jag hoppas att dom inte ska kolla igenom hela bussarna (men det lär dom väl göra, tydligen måste vi nog deklarera (om det heter så) alla läkemedel och så..)
 
Hotellet här har den största duschen och sängen hittills. Skönt! Och vi bor på baksidan av en restaurang typ (eller dom som inte har rum gör det i alla fall). Vi åt här igår och det var bra mat, så det blir nog här ikväll också :) Det blir bra.
 
Vi är också sjukt bra på att ta ut rätt mängd pengar överallt, det har liksom tagit slut rätt lagom i alla länder hittills! :D
 
 
Och btw, vi förlovade oss den 17 december också, vi har bara inte sagt något men jag tror inte att någon är direkt förvånad ;) Tjohej.

Kommentarer
Postat av: pappsen

Det verkar som du mår bra nu. Skönt. Och om det inte gått fram så grattis till förlovningen jag är glad för er. Kram till er båda.

2013-01-05 @ 22:11:43
Postat av: Bo

Stort grattis! Kram

2013-01-06 @ 10:00:11
Postat av: Åsa

Grattis era smygfisar <3

2013-01-07 @ 02:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0