Buschcamp, Paraty

Buschcampet på vägen till Paraty gick bra, det var inte så varmt den dagen så man kände sig inte lika äcklig som tidigare. Dessutom sov vi på en bensinstation som hade hur fräscha toaletter som helst. Brabra! Vägen därifrån gick däremot lite sämre, vi åkte en liten stund och sen stod vi stilla (på en vägkrog typ förvisso) i tre timmar för det hade varit en trafikolycka med fyra lastbilar lite längre fram. När vi senare åkte förbi platsen såg vi att bilarna var helt mosade, tror att en långtradare hade gått av på mitten och det låg döda grisar längs vägen (dom var nog döda innan krocken dock, slaktade alltså..). På vägen råkade också en av backspeglarna lossna och ramla av vår buss, men det gick oerhört fort att hitta en ny så vi kunde fortsätta. 
 
När vi kom fram till Paraty ganska sent, klockan var nog åtta på kvällen så regnade det. Johan och jag skyndade oss iväg för att hitta ett hotellrum (det är högsäsong och vi tänkte att det kunde bli fullt fort om vi inte gjorde det. Just vårt hotell blev fullt i och med oss så jag är glad att vi gjorde det (bra frukost där också, massa olika bröd och juice och pålägg)) och sen gav vi oss av för att äta. Då öppnade sig himlen totalt. Regnjackan regnade in, vägen blev en sjö. Helt galet. Men ganska roligt ändå, vi kunde nog inte bli så mycket blötare än vi var. Synd bara att man blir aningen mer myggbiten om man är blöt än när man inte är det ;)
 
Maten blev på ett ställe som såg rätt mysigt ut. Men efter mycket om och med fick vi tydligen bara beställa pizzabuffen eller köttet (resten var slut) så jag tog kött och dom andra pizzan. Efter en och en halv timme hade dom bara fått typ 6 pizzabitar var (och var inte mätta), det funkade nämligen som så att det kom en pizza från köket lite då och då och servitrisen gick runt och la upp bitar åt folk. Mitt kött och min pomme var så äckligt att jag inte åt det. Jag lyckades dock med att vägra betala för min mat! Så vi sparade en del pengar och splittade notan så vi alla fick lite rabatt. Bra :) Blev erbjudna en gratispizza om vi kom dit nästa dag också, det gjorde vi inte.
 
Paraty är dock en väldigt mysig stad. Nästan alla andra åkte iväg på en båttur (vi skrev inte upp oss på grund av vädret, kändes inte värt) och hade en dag för oss själva. Strosade omkring i staden, var en stund på en duggregnande strand. Tog sovmorgon. Myspys! Vi råkade också köpa en rätt stor extralivsupermariosvamp. Och så åt vi efterrätt (pannkakor med jordgubbar och choklad för mig och med banan och nutella för Johan) när vi letade efter middag. Så vi åt pasta efteråt :P 
 
Ja, det var Paraty.

Kommentarer
Postat av: Håkan Lövdahl

Hej, när man läser snabbt vart ni var så kan man få det till Party, men det var det tydligen inte med tanke på den mat och service som du skriver om. Vad var det för fel på köttet ?
Jag kan glädja dig med att om du har problem med myggen nu så slipper du dem när du kommer hem.

Håkan

2013-01-13 @ 17:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0