Iguassu - Campingen

Vi har rum här vid Iguassufallen, det kanske ni har förstått (tänkte ta ett rum i Paraty sen också, och det innebär att det bara är en bussnatt kvar, imorn är det buschcamp. Fint). I alla fall är rummet dyrast hittills, och sämst. Vi har jättemycket spindlar och andra kryp i rummet. En jättestor spindel i badrummet (den har rymt, vet inte var den är) och igår hade vi en jättestor kackerlacka i taket. Johan och jag var tydligen lika fega, så vi gick för att be någon av dom andra killarna att försöka få ut den ur vårt rum och då mötte vi en som fick ner den från taket i alla fall, och sen försvann den. Vi hittade den efter mycket om och men, gömd på kanten på sängen (blä) och lyckades tillslut få ut den! Grattis oss. Sen kunde vi sova.
 
Klockan två inatt vaknade vi av att det åskade och regnade sjukt mycket, och sen började det droppa på en påse som låg vid våra saker, och sen började det regna in i sängen.. På två ställen, vid båda sidor av mig, så det droppade i mitt  ansikte hur jag än låg. Vi la i alla fall våra regnjackor över våra väskor och ägodelar, så dom blev inte så blöta. Det var nog bara ärmen på tröjan jag tänkte ta på mig imorse som gick att krama ur. Och min kudde är jättefuktig. 
 
Dom städar inte heller. Ganska otrevligt med tanke på att man måste lägga sitt toapapper i en sopkorg bredvid toaletten. Och när vi letade efter kackerlackan hittade vi en kondom på golvet (oanvänd dock, tack och lov) så tydligen städades det nog inte så mycket innan vi kom hit heller. 
 
Men vi tar sista natten här på rummet ändå, det är nog bättre än att sova i bussen ändå. Dock är det nog mindre kryp i bussen...Men mindre trångt i rummet, och där har vi en bättre och fräschare dusch än vad dom andra får använda. 
 
Det ska bli skönt att åka vidare imorn, dock till ett buschcamp, men sen kommer vi till Paraty dagen efter, och är där två nätter och sen drar vi till Rio, och är där resten av resan. Det ska bli skönt. Då kan man ta in alla sina saker på hotellet och börja packa. Jag måste medge att jag längtar hem lite faktiskt :)
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Vi längtar oxo efter er:) kramis















2013-01-08 @ 19:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0