Rio de Janeiro

Nu är vi i Rio. Så himla skönt. Sista stoppet och nu kan man låta väskan bli ett kaos eftersom den ändå ska packas om för hemfärd om några dagar.
 
På vägen hit stannade vi för att städa bussarna och packa ihop våra saker. Jag är numera röd på armarna, överdelen och underdelen av ryggen, näsan, magen och lite så. Det var soligare än man trodde! Jag slängde mina matgrejer (började bli ganska äckliga) och nu har vi det första rummet som inte är ett dubbelrum på hela resan! Knäppt att vi har lyckats få ett eget ända tills nu. 
 
Ja, än så länge har vi bara hunnit duscha, hittat en jättebra restaurang som Lonely Planet rekomenderade och ätit frozen youghurt till efterätt och strosat omkring lite. Vi har också skrivit upp oss för en trip ut till en favela (en kåkstad, man ska inte gå dit själv, då blir det farligt. Men ni behöver inte oroa er) och så har vi lite mer saker planerat. Hoppas på bra väder för sol och bad (när solbrännan har lagt sig) och Jesusstatyn, sockertoppen och så finns det tydligen en botanisk trädgård som ska vara värd att se. 
 
Ja, jag är trött nu. Man kanske skulle gå och sova, det är ju en dag imorn också. 
 
 
Ps. två inlägg på samma gång, kolla nästa också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0