Rio, men fortfarande inte Jesus

Idag ska vi åka hem. Det känns bra men lite konstigt. Men det blir bra. Några timmar kvar dock.
 
 
I förrgår gick vi upp och skulle åka till kristusstatyn igen då.. Vi köpte biljetter och väntade en timme tills vårt tåg skulle gå, då blev det inställt för ett träd hade rivit ner ledningarna, och det kändes som kaotiskt att ta en taxi upp (bra att vi inte gjorde det hörde vi i efterhand, dom vi skulle träffa där uppe hade svårt att ta sig ner liksom) så Johan och jag åkte till den botaniska trädgården istället, och lyckades få en dag för oss själva. Det var väldigt mysigt där. Sen åkte vi tillbaka och låg en stund på stranden (jag har inte badat i havet än dock, så det händer inte). Avslutningsmiddag på det hela och sen var den dagen färdig.
 
Dagen efter var redan fullbokad. Började med en favelatur (läs Johans blogg för längre utläggning, lovdahlabroad.wordpress.com). Det var jätteintressant och guiden var jättebra. Efter det fick vi byta rum på hotellet (för hela hotellet var typ dubbelbokat, jättekrångligt men ändå) och sen skynda oss att äta lunch, för efter det hade vi hanggliding inbokat! Jag velade rätt längre innan jag skrev upp mig, och sen övertalade jag Johan att också göra det. Bilfärden dit var den värsta på hela den här resan, och bilfärden upp på berget (in i nationalparken vi blev rådda att inte besöka för det finns mycket denguefeber där, vi visste inte att vi skulle dit innan vi åkte dit så myggmedel hade vi ju inte heller) var ännu värre. Jaja, i alla fall så hade jag paxat att flyga som nummer två, för att våga, men det slutade med att jag fick göra det sist av alla men jag gjorde det i alla fall! 
 
Man blev fastselad bredvid "piloten" och sen sprang man ut över en kant. 520 meter över havet. Bara sprang tills marken tog slut. Förstå hur mycket det kittlades i magen innan vinden fångade upp farkosten. Jag skrek nog ganska högt i hans öra.. Men sen blev det bara härligt. Sväva över hustaken och havet och sen landa i stranden. Färden varade nog dock bara i sex minuter, och vi har inga bilder på det hela, men det hände! Jag lovar. Middag med gänget på kvällen, libanesiskt igen, och youghurtglass till efterrätt, igen. Vi avslutar Rio som vi började Rio. 
 
Idag kände vi inte för att stressa, så det blir ingen kristusstaty, vi har ju sett den på håll i alla fall. Och ingen sockertopp, utsikten var bra från hangglidingen också! Jag känner att det har varit bra dagar i Rio. Idag gick vi en sväng på stan och jag köpte ett par skor (så nu känner jag mig nöjd shoppingmässigt också), och så har vi ätit lunch (samma som igår och i förrgår, samma mat också.. det bara blev så). Snart ska jag ta och låna Sofis dusch, hon ska ju åka nästa resa också så hon stannar kvar. Så är jag fräsch till flyget. Transfern går klockan fem, flyget vid nio. Sen kommer vi till Paris vid elva någonting för att sitta där i sex timmar och sen åka hem. Vi landar halv sju, tåg hem två timmar senare och sen, äntligen, kommer vi vara hemma.
 
Jag hade dock lätt kunnat vara här i Rio ganska länge till, har verkligen inte sett allt. Har bara legat på stranden en gång exempelvis.. Och det finns hur många stränder som helst!
 
På resan har vi åkt 889 mil. (Och Johan vann ett presentkort på 1000 kronor, så det kanske blir någon mer resa)
 
Puss och kram
Vi ses hemma :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

I visited various websites however the audio feature for audio songs current at this website is truly excellent.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0